donderdag 15 januari 2015

Two Tone sjaal

Op dit moment ben ik bezig met de Two Tone sjaal uit het boek Haken en Kleur een huis vol geluk. Het is een superleuk patroon om te haken. Ik heb hiervoor het volgende garen gebruikt:



Soprane van Cheval Blanc. Het komt uit Frankrijk. Het garen bestaat uit 50% acryl, 35% mohair en 15% Wol. Ik heb de kleuren 305 Rubis en 138 Camel gebruikt. Het is best lastig garen omdat er mohair in zit. Hierdoor mag je geen fouten maken, of je moet ze goed weten te camoufleren. Het is namelijk erg lastig om je haakwerk uit te halen. Het is wel superlicht garen en ik wilde de uitdaging wel een keer aangaan. Het garen heb ik een tijd geleden op een beurs gekocht. Helaas, ik weet niet meer welke beurs en bij wie. Erg jammer. Ik was namelijk direct verliefd op deze kleuren en op het garen, het voelt zo lekker zacht.


Ik heb er nu al een goed gevoel over, maar kijk uit naar het moment dat hij klaar is. Zodra hij klaar is zal ik daar foto's van plaatsen.

Verder zijn we thuis de zolder aan het veranderen.....wat een hoop spullen (rotzooi) kom je dan tegen. Maar opruimen is best lekker. Ik krijg/heb daar straks een fijn hoekje waar ik lekker kan bloggen. En ik kom er net achter dat het hier waarschijnlijk ook wel goed foto's maken is onder het dakraam. Als het tenminste beter weer is dan vandaag.

Fijne dag verder!!!
Sandra

1 opmerking: