vrijdag 26 februari 2016

Temperatuurdeken!!!

Zal ik wel......zal ik niet.... Dat was wat ik dacht bij alle berichten die ik tegenkwam over de temperatuurdeken. Het idee vond ik gelijk leuk, maar....wil ik dit wel over dit jaar.....en ik ben al met een deken bezig.... Maar zoals jullie hebben gelezen (vorige blogpost of op instagram) ben ik inmiddels gestart, over het jaar (1994) waarin we zijn getrouwd, zo krijgt de deken extra betekenis, dat vind ik wel leuk. En ik moet zeggen dat geeft extra motivatie. Ik heb voor onderstaande kleuren gekozen:

Van Stylecraft Special DK: lipstick, matador, spice, jaffa, sunshine, saffron, grasgreen, green, aspen, cloud blue, turquoise, empire en van de Colour Crafter heb ik wit (was op in Stylecraft, vandaar).
 
Ik gebruik onderstaand staatje voor de temperaturen:
Zoals jullie zien heb ik 1 kleur gewijzigd, dat heb ik gedaan toen ik de kleuren in het echt zag. Inmiddels ben ik 4 maanden onderweg en heb ik over nog een kleur getwijfeld. Dus gister weer naar de wolwinkel toe, heb een andere kleur erbij gekocht. Thuis nog eens goed kijken naar het geheel. En na overleg heb ik besloten het te houden zoals het is. Het is toch wel goed zo.

Ik heb de deken vrij breed opgezet, hij is ongeveer 210 cm. Dat leek mij wel leuk. Ik merk nu al dat het straks best een lap gaat worden, maar dat heb ik ervoor over. Nu maar hopen dat hij ook leuk van lengte gaat worden. Ik heb de weefsteek gebruikt. Ik moet zeggen dat dit een heel leuk effect geeft. Doordat ik al weet wat de temperatuur het hele jaar geweest is, kan ik lekker doorgaan als ik zin heb.
 
In januari was de eerste kleur op, maar kon ik wel berekenen wat ik voor de hele deken nodig heb. Dus alles is besteld en inmiddels binnen. Een hele tas vol, besteld bij een van mijn favoriete winkels, bij Atelier 6A in Leek. Dat is bij mijn ouders in het dorp. Echt een heel leuk winkeltje. En een stuk voordeliger dan andere (web)winkels. De losse bolletjes haal ik hier in Almere bij Caro's Atelier.
 
Januari is af:

En februari ook inmiddels, het was een stuk kouder dan in januari:


Nu op naar het voorjaar, heb nu wel zin in de vrolijke kleurtjes!! Helaas is het in 1994 een koud voorjaar en werd het pas eind maart wat warmer:
 
En dan op naar april, zal het warmer gaan worden. Helaas ook in april was het nog redelijk koel. Wel heb ik inmiddels de laatste toer gehaakt in donkergroen, dus eindelijk komt het voorjaar er aan...
 
Verder heb ik besloten om met bijzondere data (waaronder natuurlijk onze trouwdag) iets te doen waardoor dit opvalt. Weet nog niet precies was. Misschien in plaats van een vaste een stokje haken. Heb ook gedacht aan een gouddraadje ofzo, maar ik wil de deken wel kunnen wassen en weet niet of dat met een gouddraadje nog makkelijk kan. Daar heb ik nog even voor, we zijn namelijk getrouwd in oktober.
 
In ieder geval heb ik heel veel zin in om door te gaan met deze deken. Ben erg benieuwd hoe hij gaat worden. Ik hou jullie op de hoogte. Ook ben ik te vinden op Instagram: @sandrablogt  Na iedere maand post ik hier een foto.
 
Alvast een fijn weekend!
Groetjes Sandra 

10 opmerkingen:

  1. Cool! Echt super dat je een ander jaar hebt gekozen ( je trouwjaar! ) en wat een leuk effect met deze kleuren!

    Groetjes,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Sigrid!! Ben er ook erg blij mee. Heb ook echt zin om er mee door te gaan.

      Verwijderen
  2. Prachtige kleuren heb je uitgezocht!
    En een flinke breedte, wow! Hoeveel bollen heb je in totaal? Ik schat 18 tot 20 bollen voor een éénpersoonsmaat, maar misschien wil je hem groter?
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb alles berekend toen 1bol op was. Als 365 toeren haak, dan heb ik 31 bollen nodig. Niet alles is dan op, maar dan heb ik ook nog geen rand. Dus het wordt een flinke deken. Wel erg leuk om te doen.

      Verwijderen
  3. Ik vind het echt een super leuk idee....de temperatuur deken maar dan van een ander (bijzonder) jaar. Ik zat namelijk ook een beetje te twijfelen.....tja elke dag een stukje bijhouden. Een cal is al vrij lastig maar dan ook nog eens de temperatuur. Maar dit is een hele leuke oplossing. Ik ga het ideetje onthouden want zoiets lijkt me ook leuk voor mijn dochter van haar geboortejaar. Groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad heel fijn dat je alles van te voren weet en gewoon lekker kunt doorhaken (als je dat wilt). Van een geboortejaar is ook leuk, of van het eerste levensjaar. De temperatuur kan je vinden op weerstatistieken.nl

      Verwijderen
  4. Hij begint er al super leuk uit te zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!!! Die van jou wordt ook al leuk!! Ben benieuwd hoe ze uiteindelijk worden.

      Verwijderen
  5. สล็อต PGSLOTแตกง่าย เล่นง่ายได้เงินจริงผู้ให้บริการเกมสล็อต pg slot ออนไลน์บนโทรศัพท์เคลื่อนที่ที่มีเกมนานาประการให้เลือก เป็นเกมรูปแบบใหม่ที่ทำเงินให้ผู้เล่นได้เงินจริง 

    BeantwoordenVerwijderen
  6. pgslot เป็นหนึ่งในค่ายเกมสล็อตออนไลน์มีเกมให้เลือกเล่นมากกว่า 100 เกมส์ โดยแต่ละเกมนั้นมีต้นแบบการเล่นที่ผิดแผกแตกต่างออกไป พีจีสล็อต มีความทันสมัย ออกแบบภาพออกมาในตัวอย่าง 3 มิติ

    BeantwoordenVerwijderen