donderdag 3 september 2015

Tasje van touw en leuke labels

Wat hebben we nog een heerlijk weekend gehad. Gelukkig hebben we nog van het lekkere weer kunnen genieten. Als ik de voorspellingen nu zie, kan ik binnenkort heerlijk genieten van mijn sjaals. Om deze toch iets persoonlijker te maken heb ik leuke labels besteld bij Mez11. En wat was ik blij toen deze envelop gisteren op de deurmat lag.

En wat zijn ze leuk geworden, ben er helemaal blij mee. Ze werden ook snel geleverd, dus kan ze gelijk overal op gaan zetten.

Mijn moeder viert het weekend haar verjaardag en ik heb een leuk boodschappentasje gehaakt met touw en Catania katoen, daar kan ik nu leuk een label op zetten. Hoe leuk is dat. De tas ga ik uiteraard vullen met leuke bolletjes wol, ze haakt namelijk zelf ook. Dus dat wordt een leuk pakketje!! Het patroon voor het tasje heb ik uit het boek Kanthaken van Sascha van het blog A la Sascha.
 
 

Overigens is het wel een uitdaging om te haken met touw. Laten we zeggen dat het niet echt meewerkt, dus een toertje met Catania tussendoor was erg fijn. Maar het gelukt. Heb nog genoeg over om er verder mee te experimenteren, dus dat gaan we zeker doen.
 
Verder ben ik toch weer aan een sjaal begonnen (kon het niet laten). Ik had nog een bol Colortwist liggen, gekocht bij Echtstudio. Die lonkte toch wel om mee aan de slag te gaan. Het leukste is toch wel om hier ook een sjaal van te maken. Ik ben gaan zoeken naar een leuk patroon, en heb er een gevonden. Eveneens in het boek Kanthaken van Sascha. Het wordt de dromerige sjaal.  Ben inmiddels een aardig stuk opgeschoten en er ook blij mee. Het haakt ook lekker door, je wilt steeds verder haken....wanneer komt de volgende kleurwissel. Ben heel benieuwd hoe hij gaat worden, en hij krijgt uiteraard ook een mooi label van Mez11.

 
Nu ga ik me lekker voorbereiden op een weekendje naar mijn ouders. Cadeautjes inpakken enz... Helaas krijgen we niet het mooie weer van afgelopen weekend. Dat betekent dat wel dat we weer lekker tijd krijgen om binnen te knutselen. Daar heb ik wel zin in.

Alvast een fijn weekend!!

Groetjes Sandra

6 opmerkingen:

  1. Knappe tas!! Heb ook al met touw gehaakt, en dat is inderdaad lastig!
    Maar het effect en de uitstraling is zo mooi hé..
    Fijn van je labels en alvast een heel fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg! Ik moest wel lachen om 'Lollie'. In positieve zin hè! Ik word er vrolijk van! En je moeder vast ook, als ze haar mooie cadeau ziet. Niet vergeten wat wol achter te houden hè. Want als je je mooie sjaal wilt wassen, kun je het beste je leren label eraf halen.
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Lollie is mijn bijnaam, al jaren. Is een afkorting van mijn achternaam, Lolkema. Leek me wel leuk voor het label. Goede tip, om garen achter te houden, ga ik zeker doen.

      Verwijderen
  3. Tas is leuk geworden en de sjaal wordt ook mooi! helemaal mijn kleur!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!!! Nog even doorhaken aan de sjaal. Ben wel benieuwd hoe hij wordt. Is altijd wel spannend met verloopgaren.

      Verwijderen